Bel ons: 0341- 843792 - 06-83442959

Communicatietraining ‘Communicatie als ambacht’

Inleiding :

Communicatie staat aan de basis van iedere vorm van samenwerking. Willen we echter de ander motiveren om maximaal te presteren in de samenwerking, dan is het van groot belang dat de ander zich gewaardeerd, gerespecteerd en gehoord voelt. Vaak vinden we het moeilijk te begrijpen waarom we de juiste snaar niet kunnen raken bij de ander. Wanneer de sfeer tussen werknemers niet altijd optimaal is, kan dit tot conflicten leiden met als gevolg verlies van productiviteit en/of het oplopen van het  ziekteverzuim. Je kunt wel een hoog IQ hebben, maar steeds meer is duidelijk dat je voor samenwerking een goed ontwikkelt EQ ( emotioneel intelligentie quotiënt) nodig hebt. In deze zeer boeiende, nuttige en inspirerende training leert u de basis van empatische communicatie.images em1 Het doel van empatische communicatie is niet om mensen hun gedrag te laten veranderen, maar om relaties op te bouwen die zijn gebaseerd op gelijkwaardigheid, eerlijkheid en empathie. Zo worden de behoeften van alle partijen vervuld en worden uw doelen bereikt. Empatische communicatie laat ons zien waar onze eigen onvervulde behoefte de communicatie in de weg staat, en hoe we door deze te leren kennen en anders te communiceren een betere relatie met onszelf en de ander kunnen ontwikkelen. Hierdoor kunnen we de ander met meer begrip tegemoet treden. Het gevolg is dat er meer harmonie ontstaat in de communicatie waardoor mensen elkaar beter begrijpen, meer respect hebben voor de drijfveren en de behoefte van de ander. Hierdoor ervaren uw werknemers minder stress en negatieve emoties. De samenwerking wordt verbeterd waardoor de productiviteit wordt verhoogd maar ook de werksfeer zal hierdoor positief worden beïnvloed.

Na de training bent u in staat :

  • inzicht te verkrijgen in uw eigen onbewuste drijfverenimages (13)
  • waar te nemen zonder oordelen
  • gevoelens herkennen, uiten en daar verantwoordelijkheid voor nemen
  • uw behoefte te herkennen en te communiceren
  • anderen te motiveren
  • interactie en communicatie patronen te herkennen en te gebruiken
  • via lichaamshoudingen uw stemmingen en emoties beïnvloeden

 

Aanpak :

Door rollenspelen, oefeningen en discussies krijgt u inzicht in de belangrijkste communicatieprocessen en u leert daarmee te werken.

Doelgroep:

voor iedereen die kennis wil maken met een prettige effectieve manier van communiceren en de voordelen direct wil toepassen in zowel werk als privé

Duur:

5 uur.images (12)

Locatie:

Op locatie van cliënt of een locatie in de buurt van de cliënt.

Deelnemers:

Minimaal 4 en maximaal 12.

Kosten:

Op eigen locatie van cliënt t/m 6 personen € 85,00 per persoon, boven de 6 personen € 55,00 euro per persoon. Wilt u de training volgen op een andere locatie dan maken we daarvoor een gepaste offerte.

Share This: